Lokale trip - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu Lokale trip - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu

Lokale trip

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg friends

09 April 2014 | Indonesië, Singaraja

Geen wekker, geen wake-up call, maar een normale ochtendstart met een stralende zon aan de horizon. De voorspelling van een warme dag laat zich op deze wijze raden. Het personeel heeft een dag vrij, vanwege de verkiezingen in Indonesië. Er kan gestemd worden voor het parlement, regionale raad die de regering adviseert en de gemeenteraden. Presidentsverkiezingen vinden in juli van dit jaar plaats en de gouverneur van Jakarta, Joko Widodo maakt daarbij de meeste kans. Dus we moeten ons vandaag behelpen...... Na een eigengemaakt ontbijt kunnen we het programma van de dag doornemen en dat kun je in het zwembad doen. Rond 1 uur gaan we richting Lovina wandelen en zullen de lokale bijzonderheden tot ons nemen.
In de directe nabijheid zijn rijstvelden en de boeren zijn deze oa met mechanische machines aan het bewerken. Voor de een valt het op dat complete families, vader, moeder en twee kinderen, op de brommer zitten, waarvan de kinderen soms slapen of voorop staan. Ook het vervoeren van goederen op deze gemotoriseerde tweewielers laat niets aan de verbeelding over. Verderop zijn de eerste fruitstalletjes langs de doorgaande weg te vinden en daarna volgen vele meer. Dan zijn er ook nog de gemotoriseerde kraampjes; bijvoorbeeld de soepboer die je aan huis een vers kopje soep levert. Dan komen we op het punt om naar de villa terug te keren, want we varen met Balinese bootjes om 16.00 uur vanuit de villa naar Lovina (haven).
Zo gezegd zo gedaan en na aankomst in het centrum worden we regelmatig door straatventers aangesproken. Hier scoren we paintings, houtsnijwerk en verderop bijna 2 jurken. Tijdens ons wandelingetje lopen we over een pleintje waar jongelui volleybal spelen en daarbij staat een tempel met een verbodsbord. Wie hebben hier geen toegang? Zie foto. Na enkele uren door het dorp te zijn gelopen strijken we neer in een restaurant aan het water waar we Bakmi Goreng met satay eten en diverse drankjes waaronder Bintang bier. Ondertussen valt een behoorlijk hoosbui op ons neer, maar we zitten droog. Na het eten is het ook opgehouden met regenen en lopen we naar de hoofdstraat van Lovina. Daar wordt, na een kleine onderhandeling over de prijs, een taksi gescoord, die ons naar de villa terug brengt.
Bij de villa aangekomen blijkt de poort open te zijn, dat is handig voor de boze geesten, want die kunnen dan eruit. 'T is maar hoe je het opvat en de bewaker is er ook nog, dus wat is het probleem? Het bleef nog lang rommelen aan de horizon, maar het bleef wel droog bij een zwoele temperatuur van 27° C.

• 09 April 2014 - 17:46

Dick En Lek :

We zien het alweer, alle porien weer open voor Insulinde-genot. We reizen een beetje mee door jullie verslaglegging. Wij gaan ons voorbereiden hier op de overgang naar Windows 8, dus we zweten hier ook een beetje, maar onze voorkeur gaat uit naar, en fin. Voor jullie alle vier nog een mooie tijd daar.
    Hein, let je een beetje op Oeds met dat Bintang Bier, hij zou zomaar tegen een kantjil kunnen aanfietsen (...)
    Dick en Lek

• 09 April 2014 - 21:47

Leny Allard:

Ik weet hoe leuk het is als er mensen op je blog reageren dus...bij deze. .

Je blijft je steeds weer verbazen in dit land...Het gaat er allemaal heel anders aan toe
    Prachtige ervaring. Ik heb het allemaal mee ervaren. Bedankt en tot een volgende keer

• 10 April 2014 - 14:49

Wim Trouwborst:

hi HEYO,

Zal niet meegevallen zijn, helemaal zelf dat ontbijt klaarmaken, gelukkig maakte het restaurant het goed neem ik aan. Toch meer te beleven dan ik dacht: waarom huren jullie niet een paar brommertjes om op avontuur te gaan? 4 op een zo'n ding lijkt me wat teveel in jullie geval. Of laat je heerlijk rondrijden in een ouwe Toyota, het eiland is het best waard. Compliment voor Oeds die zich uit de naad zit te tikken en nog leuke foto's maakt ook. Van Y. horen we weinig, wel naar je zin al die verwennerij? Aan de foto's weten we vrij goed waar jullie geweest zijn, wel mis ik nog wat foto's met een jong tijgertje in je armen of een uit de kluiten gewassen wurgslang (tegen betaling in de dierentuin0 om je nek. Misschien iets voor morgen?

Welterusten wanneer je dit ontvangt , want voor jullie is dit wel zo'n beetje bedtijd

groetjes,

Mary, wim