Lummelen - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu Lummelen - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu

Lummelen

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg friends

11 April 2014 | Indonesië, Singaraja

Vandaag hebben we een rustdag, dus uitslapen, pelan pelan met de dingen die komen. De dames gaan even een boodschapje in de buurt doen, de mannen passen op de villa. Bij terugkomst worden de belevenissen uitgewisseld en de dames hebben een Nederlandse buurvrouw gesproken en wat van de cultuur alhier opgestoken.
Voor de lunch hebben we Balinese loempia's en vanmiddag zijn masseuses gereserveerd. Zij komen stipt op tijd aan en prepareren de Bale Bengong. Hierop wordt plaats genomen en de Balinese massage kan met ondersteuning van soortgelijke muziek beginnen. Na een uur is de massage voorbij en vertrekken de dames met een geur van Jasmijn achterlatend. Verder zwemmen we en bespreken we de plannen voor morgen.
Het avondeten was dit keer: mie goreng, Gado-Gado en ayam bumbu manis.
Gedurende de dag laat de zonneschijn zich tussen de bewolking door zien en zorgde voor een heerlijke temperatuur.

• 11 April 2014 - 14:51

Jacqueline:

Dat zal me een ontspanning hebben gegeven!
    Veel plezier bij al jullie belevenissen.

• 11 April 2014 - 15:50

Jeanette:

Jullie hebben het goed voor elkaar, zie ik op de foto's!
    Wat heerlijk om er zo even tussen uit te zijn! Ik geniet met jullie mee a.d.h.v. de verhalen en de foto's!

• 14 April 2014 - 11:34

Wim:

Gegroet, alle 4 heyo's
    dus toch na alle geluier een stevige wandeling langs het mooie zwarte strand gemaakt en onderweg misschien een kopje thee bij het enige huisje dat je aan de rand ziet? wij hebben de aardigste herinneringen aan een vriendelijk gesprek gesprek met de bedienende dochter die ons in aardig Engels kon uitleggen hoe duur het gratis onderwijs in Bali is, maar jullie hebt ongetwijfeld je eigen jongere ervaringen, maar we leven vanuit onze beperkte herinneringen met jullie mee.
    Om jullie dan maar te laten genieten van ons leven: Het Weer! En dat hebben we! Na de zon nu weer het "hollandse frisse weer" d.w.z. flink jagende wolken, wind om je oren vast te binden en vannacht een leuke bui waarbij de hagel romantisch tegen de ramen tikte. Wel goed voor de tuin, maar wat minder voor onze 'outdoor plannen'. Woensdag moet beter worden en ik verheug me (en het vliegtuig met me) op het boren van wat gaten in de lucht. Van jullie nageslacht hoor ik niks, gaat wel goed in Maastricht? En Emmen? Hebben die de tijd van hun leven? Hoop het voor ze.
    Hier vinden voorbereidingen plaats de laatste twee ( op een na) een weekje te verzorgen,' leuk voor jullie', zeggen de werkende ouders die ze een weekje kwijt moeten tijdens de vakantie. Zo zie je wat de waarde van omkering in de praktijk betekent.
    Weinig nieuws, behalve dat de toestand in de Oekraïne een kritiek stadium bereikt nu er duidelijk dreiging uitgaat van Poetin die zijn (met nieuwe kalasjnikovs uitgeruste) vredelievende Russische burgers wil beschermen tegen de wilde horden uit Kiev. Weinig nieuws dus.
    voor jullie geldt iets anders: niet teveel nieuws lezen je vooral op de dag van vandaag richten.

liefs en groeten van

Outdoor activiteiten

20 April 2014

Merapi
friends

Met vier vrienden op reis naar het verre oosten, waar Indonesië (Bali en Java) wordt bezocht. Naast het bezoeken van hot spots, komen we in aanraking met de mensheid en zijn cultuur aldaar. Vanzelfsprekend kunnen we van de Indonesische keuken genieten. We denken dat het een inspirerende reis wordt en zullen middels het geschreven woord tot uiting brengen.

Actief sinds 16 Maart 2014