strandwandeling - Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu strandwandeling - Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu

strandwandeling - Lovina

Door: Oeds en Hein

Blijf op de hoogte en volg friends

13 April 2014 | Indonesië, Lovina

Vandaag mag ik weer wat opschrijven. Meestal hebben we dan weinig gedaan. Vandaag ook. Vanmorgen bestonden de activiteiten uit opstaan, zelf ontbijt klaarmaken, zonnen en zwemmen. Oeds heeft zich het meeste ingespannen omdat hij brood moest halen bij de poort, toch al zo'n 40 meter heen en 40 meter terug. Vanmiddag een wandelingetje langs het strand gemaakt. Vanuit onze tuin konden we direct het strand op, echter de eerste hindernis diende zich aan: het nemen van een gammel bamboe bruggetje. Laten we zeggen dat de één hier wat meer moeite mee had dan de ander. Ook nu zagen we opvallende dingen. Pure armoe en huisvuil dat is blijven hangen in de struiken langs het water. Via de hoofdweg zijn we weer teruggelopen. We kwamen aardig verhit weer terug, mede omdat het erg mooi weer was. Voor de avond hebben we besloten om per lokale taksi (Bemo) naar Lovina te gaan om daar (nogmaals) de ondergaande zon te zien en om wat jurkjes te kopen en te eten. Nét buiten de poort kwamen we een jongeman op brommer tegen, die vroeg wat we gingen doen. Toen wij zeiden dat we met een Bemo wilde reizen moesten we wachten. Hij zou er één regelen. Hij liet zijn vrouw en zoon bij ons wachten en reed weg. En ja hoor, na een paar minuten kwam de “bus” en hadden we vervoer naar Lovina. Het was wat proppen, maar dan voel je je ook even of je een Balinees bent. We zaten met z'n vieren, maar we hebben ook busjes gezien met 10 man, dus we zaten best wel ruim. Edith ging naar haar favoriete kledingstalletje. De vrouwelijke uitbater vloog haar bijna om de nek van blijdschap en Edith scoorde 3 jurkjes voor € 15,-. Daarna toch wat foto's gemaakt van de ondergaande zon (helaas weer wolkendek), maar het uitzicht bleef mooi. Na het eten zijn we per (normale) taksi thuis gebracht. Morgen gaan we maar weer eens wat doen.....

Verslag uit: Indonesië, Lovina

Outdoor activiteiten

20 April 2014

Merapi
friends

Met vier vrienden op reis naar het verre oosten, waar Indonesië (Bali en Java) wordt bezocht. Naast het bezoeken van hot spots, komen we in aanraking met de mensheid en zijn cultuur aldaar. Vanzelfsprekend kunnen we van de Indonesische keuken genieten. We denken dat het een inspirerende reis wordt en zullen middels het geschreven woord tot uiting brengen.

Actief sinds 16 Maart 2014