Pemutaran - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu Pemutaran - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu

Pemutaran

Door: Hein, Oeds eindredactueur

Blijf op de hoogte en volg friends

15 April 2014 | Indonesië, Lovina

Vandaag begon goed. Oeds vond tussen de struiken de dobbelsteen, die gisteren op onverklaarbare wijze was verdwenen (hij ging niet zo lekker). De nachtwaker, gewapend met een grote zaklamp heeft er gisterenavond niet voor kunnen zorgen dat het dobbelspel voortgezet kon worden. En nu was te kort dag om het spelletje af te ronden.
Vandaag reden we met goede moed naar Pemutaran naar PADI Reef Seen alwaar er gesnorkeld werd. De dames kozen voor veiligheid en voeren met de glass-bottom-boat buitengaats, om naar het mooie koraal en de vissen te kijken. Ze kwamen zelfs al in de buurt van Java, maar daar gaan we morgen pas echt heen. De mannen gingen stoer snorkelen. Vanaf het strand liepen we zo de zee in en na 10 meter dreven we al boven het koraal. Onder ons lag één groot aquarium. Door de zon en de ondiepte van het koraal was het een adembenemend gezicht. Na 1 ½ uur hielden we het voor gezien en voegden we ons bij de dames. Om het kweken van de schildpadjes te sponsoren kochten de mannen ook nog een T-shirt. Hebben wij lekker ook een souvenir uit Bali. Opvallend was de rust op het strand. Heerlijk! Op de terugweg zijn we nog even gestopt bij een Bakery and Ice voor wat lekkers en daarna door naar de villa. Willy en Agung hadden weer voor gebakken banaan en palmsuiker gezorgd (na thuiskomst ga ik (=Hein) maar even langs de tandarts voor de zekerheid). 's Avonds nuttigen we weer een overheerlijke maaltijd in de villa en daarna inpakken voor de doorreis van morgen naar Java.
Noord-Bali heeft een onvergetelijke indruk bij ons allen achtergelaten. De rust, de sfeer, de plaatselijke bevolking, die altijd behulpzaam is en een stralende lach voor iedereen heeft. Maar ook de scooters waar de hele huisraad op vervoerd wordt en soms met 5 mensen tegelijk. Ook de armoe en de geringe bezittingen en luxe van de mensen is ons niet ontgaan. Ze doen van alles met water: rijst kweken, zichzelf wassen, de scooter wassen, irrigatiekanalen aanleggen. En overal de tempels. Het was mooiwest.

• 16 April 2014 - 04:21

Dick Van Der Spek:

Hm, dobbelen in de tropen, snorkelen, boten met uitzicht op koraal en vis, mooie stranden,goed en lekker eten ook nog, hebben jullie het wel naar de zin ;)
    Goede overtocht naar het dichtbevolkte Java, zet alle porien maar op open voor alle genot. Mooie tijden wensen we jullie. Dick en Lek

Verslag uit: Indonesië, Lovina

Outdoor activiteiten

20 April 2014

Merapi
friends

Met vier vrienden op reis naar het verre oosten, waar Indonesië (Bali en Java) wordt bezocht. Naast het bezoeken van hot spots, komen we in aanraking met de mensheid en zijn cultuur aldaar. Vanzelfsprekend kunnen we van de Indonesische keuken genieten. We denken dat het een inspirerende reis wordt en zullen middels het geschreven woord tot uiting brengen.

Actief sinds 16 Maart 2014