Outdoor activiteiten - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu Outdoor activiteiten - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu

Outdoor activiteiten

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg friends

22 April 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Na het heerlijke ontbijt gaan we met onze chauffeur Nova naar Goa Pindul voor 'tubing' en 'rafting'. Op een moment stopt Nova langs de kant om de weg te vragen en een dorpsbewoner pakt zijn motor en rijdt als gids voorop naar de locatie van de acties. Bij het verzamelpunt krijgen we een zwemvest en een gids mee en lopen we naar de geprepareerde binnenbanden. Per persoon een binnenband en op weg naar de ingang van de grot, waar we te water gaan. Als een ketting worden we door de grot geleidt en krijgen we uitleg over de actieve en inactieve stalac-tieten en -mieten, vleermuizen, verschillende diepten van het water en gesteenten.
Hierna lopen we naar het verzamelpunt terug en gaan we met de tweede activiteit verder. Eerst worden we met een wagen over een off-the-road weg naar de rivier Oyo gebracht en pakken we de bandjes en gaan hier eveneens te water. Al dobberend gaan we met de stroom mee en zien enkele watervalletjes, maar van een stroomversnelling is geen sprake. In het regenseizoen is de rivier totaal anders verzekerde de gids en dat kun je aan de oevers zien: een hoger waterpeil en gebogen boompjes zijn zichtbaar.
Hierna keren we eveneens naar het verzamelpunt terug en kleden we ons om. Dan rijden we terug naar het hotel in Yogyakarta/Jogjakarta/Jogja/Djokja.
Onderweg valt een enorm wolkbreuk ons ten deel en veranderen de wegen in rivieren: deze natuurlijke stroomversnelling is heftiger dan die we eerder op de dag hebben meegemaakt. Verder blijft het deze dag rommelen en sputteren en kunnen we ons gereed maken voor het avondeten en de afronding in Yogya, want morgen vertrekken we per trein naar Jakarta.
Na dit reisverslag geschreven te hebben ontvangen we het treurige bericht dat mijn vader op 76 jarige leeftijd is overleden.

• 22 April 2014 - 06:36

Bregtje:

Ach Oeds, gecondoleerd! Sterkte ermee!!!

• 22 April 2014 - 18:08

Jeanette Drost:

Hoi Oeds en Yvonne,
    Wat verdrietig om te lezen dat Oeds vader is overleden. Gecondoleerd. Heel veel sterkte toegewenst.

• 23 April 2014 - 10:39

Patricia:

Oeds en Yvonne, gecondoleerd.

• 23 April 2014 - 16:46

Wim Trouwborst:

Beste Oeds,

Vanaf hier ons medeleven met het overlijden van je vader,

Mary, Wim

• 23 April 2014 - 23:16

Marietta Verweij:

Gecondoleerd met het overlijden van je vader Oeds. Yvonne, jij met je schoonvader. Sterkte!

• 25 April 2014 - 15:34

Martha De Jong:

Heel veel sterkte met het verlies van je vader/schoonvader, wat verdrietig moet dit voor jullie zijn, nogmaals sterkte!!

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Outdoor activiteiten

20 April 2014

Merapi
friends

Met vier vrienden op reis naar het verre oosten, waar Indonesië (Bali en Java) wordt bezocht. Naast het bezoeken van hot spots, komen we in aanraking met de mensheid en zijn cultuur aldaar. Vanzelfsprekend kunnen we van de Indonesische keuken genieten. We denken dat het een inspirerende reis wordt en zullen middels het geschreven woord tot uiting brengen.

Actief sinds 16 Maart 2014