Denpasar - Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu Denpasar - Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van friends - WaarBenJij.nu

Denpasar - Jogjakarta

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg friends

16 April 2014 | Indonesië, Jogjakarta

We nemen afscheid van de villa in Lovina en daarmee de dames, tuinmannen en security. Het was een ge-wel-dige tijd om te relaxen, uitstapjes te maken en Noord-Bali beter te leren kennen. Trima Kasih Bayak zeggen we dan. Gede zal ons via Pura Tanah Lot naar het vliegveld in Kuta (Ngurah Rai) brengen. De weg van noord naar zuid kennen we enigszins van een eerder uitstapje, maar het blijft een mooie rit door het bergachtige gebied (kleine toelichting van Gede over de VOC tijd en het bijbrengen van het fabriceren van bouwstenen). De koloniale gebouwen verwijzen nog naar deze tijd. Onderweg stoppen we even voor een pauze en nemen enkele foto's van oa Gunung Agung.
Bij Tabanan lopen we via de marktkraampjes naar de tempel in de zee (Pura Tanah Lot) en genieten van de fascinerende plaatjes en schieten even zoveel foto's met de zee als regisseur.
Hierna rijden we naar het vliegveld en bedanken we onze chauffeur. We vliegen vandaag naar Jogjakarta met Garudian Airways en zijn snel door de incheck, beveiliging en boarding heengekomen. De vlucht is evenzo snel en landen veilig op Yogja. Daar worden we door de piccolo van het hotel opgewacht en direct naar het nieuwe onderkomen voor zes dagen gebracht.
Na een vlotte incheck betrekken we de kamers en gaan we later op zoek naar een eetgelegenheid.
Deze hebben we gevonden in een stakehouse en na het verorberen van dit voedsel trekken we ons terug en nemen we het programma voor morgen door.

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Outdoor activiteiten

20 April 2014

Merapi
friends

Met vier vrienden op reis naar het verre oosten, waar Indonesië (Bali en Java) wordt bezocht. Naast het bezoeken van hot spots, komen we in aanraking met de mensheid en zijn cultuur aldaar. Vanzelfsprekend kunnen we van de Indonesische keuken genieten. We denken dat het een inspirerende reis wordt en zullen middels het geschreven woord tot uiting brengen.

Actief sinds 16 Maart 2014